הזמר והמלחין מארה"ב: מיכאל שניצלער ז"ל

נתי קאליש 5 Comment on הזמר והמלחין מארה"ב: מיכאל שניצלער ז"ל

ברוך דיין האמת: הזמר המלחין והגראמער ר' מיכאל שניצלער הלך לעולמו בערב שבת קודש בארה"ב לאחר שעבר דום לב. הלוויתו תתקיים ביום ראשון

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלם ותדהמה בעולם המוזיקה החסידית: הזמר והמלחין הנודע ר' מיכאל שניצלער הלך לעולמו בערב שבת קודש בארצות הברית לאחר שעבר דום לב פתאומי. ר' מיכאל היה בחג הפסח בארץ ישראל ושב לארה"ב ביום שישי.

ר' מיכאל נולד לאביו משולם זושא בברקלי שבקליפורניה בי"ח באב תשכ"א, ובגיל צעיר התייתם מאביו ונסע ללמוד בישיבת טאהש שבקנדה, אצל האדמו"ר מטאהש זיע"א. לאחר נישואיו עבר להתגורר בקריית יואל, ועד לאחרונה היה גר בבורו פארק.

ר' מיכאל סבל רבות מבעיות בליבו במהלך חייו. הוא אושפז מספר פעמים ועבר ניתוחים. רק לפני שלוש שנים הוא עבר בהצלחה ניתוח מורכב בליבו, ואתמול כאמור השיב את נשמתו ליוצרה.

בחודש שבט תשע"ז פרחו להן שמועות על כך שהוא הלך לעולמו, והוא נאלץ להכחיש אותן. הוא שוחח אז עם מנחם טוקר בתכנית "זמן אוויר" וסיפר על ניתוח מוסבך שעבר.

כבר בשנות לימודיו בישיבה התגלה ר' מיכאל ככישרון מוזיקלי. בהיותו בישיבה שימש שניצלר כסולן בהצגות בהן שיחק. מייד לאחר נישואיו החל לשמש כזמר חתונות וכגראמער בשמחות ובאירועים בקריית יואל, כמו כן שימש כשחקן באירועים חסידיים בארצות הברית.

שניצלער חתום על לחנים רבים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמוזיקה החסידית. את אלמובו הראשון הקליט בשנת 2000 ומאז הוציא לאור 15 אלבומים, רובם בשפת האידיש.

שניצלר שילב כישורי משחק עם שירת לחניו, ואף הוציא אלבום של חרוזים באידיש בשם 'דער טאטע הערט' כשכל שיר מלווה בסרטון הממחיש את השיר על ידי שחקנים מקצועיים, וביניהם שניצלר עצמו.

במהלך שנות העשייה המוזיקלית שלו החל שניצלר להוציא סדרה של אלבומים הנושא את השם די נשמה פלאם ("להבת הנשמה"), באותו סגנון המשלב גראמען עם לחנים מבית היוצר של מלחינים חסידיים רבים.

הלוויתו תתקיים בארצות הברית ביום ראשון במונסי. יהי זכרו ברוך.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    כואב הלב לשמוע מיכאל היה איש יקר ואהוב אני אישית הקרתי את מיכאל אני לא מאמין שהאיש היקר הזה כבר לא איתנו

  2. 3

    ברוך דיין האמת "חבל על דאבדין" הוא היה אדם בעל רגש מיוחד !!!

  3. 2

    באמת ממש עצוב.תמיד האבנו לשמוע את השירים שלו. וכקיבלנו את הבשורה הזאת ממש הזדהזנו מזה

  4. 1

    ברוך דיין האמת כואב הלב לשמוע איזה רגש היה לו באמת כואב הלב שנשמע רק בשורות טובות